Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client90/web3083/web/lap_sablon2.php on line 17
- klaudiajos - sokoldal.hu


MENÜ
Cigánykártya
Tarot
Havi Horoszkóp
Csakrák
A csakrák helytelen működése
A karma törvénye
Reiki
Mágus
Színek és jelentései
Indigógyerek
Partnereim
Erotikus álmok
Gyógyító képzelet
Teremtő képzelet
Mi az álom?
Álomfejtés










GYÓGYÍTÓ KÉPZELET - KÉPZELET TERÁPIA

 

 

Mi is a képzelet terápia?
A képzelet terápia lényege, hogy egy mentális képmást hozol létre valamiről, amit a való életben meg szeretnél valósítani, el szeretnél érni.
A képzelet terápia minden érzéket magába foglal, hogy egy élményt létrehozzon.

A képzelet terápia képes
   - növelni a személyes kontroll érzését
   - megtörni a fizikai, vagy orvosi rehabilitáció monotóniáját
   - fokozza a gyógyulás fokát

Rákkutatási eredmények a képzelet terápiáról
Kutatások kimutatták, hogy rákbetegeken végzett képzelet terápia számos előnyös hatással bír, melyek:
-   hatékonyabb részvétel a terápiában
-   javuló hangulat
-   javuló életminőség
-   megnövekedett belső kontroll érzés
-   javuló immunválasz
-   csökkent operáció utáni fájdalom és félelem
-   megrövidült kórházi ápolás
-   csökkent fájdalomcsillapító használat
-   ugyanezek az előnyök várhatók sportsérülés utáni rehabilitációban is.

Hogyan használjuk a képzelet terápiát, vagy vizualizációt?
-   Nyugalom (vegyél néhány mély levegőt kezdés előtt)
-   Csukd be a szemed és képzeld magad elé, ahogyan a sérülés gyógyul (összeforr a csont, a szalagok összetapadnak)
-   Érezd a pozitív hozzáállásodat, az akaratodat
-   Reális elvárásaid legyenek (a vizualizáció segíthet, de ne várj csodával határos vagy azonnali gyógyulást)
-   Használd az összes érzékedet, hogy a képet a lehető legreálisabbra formáld
-   Ha a képzelet folyamata nem úgy halad, ahogy szeretnéd, azonnal állítsd meg és kezdd újra – mindig tartsd az ellenőrzésed alatt a történéseket


A kreatív képzelet használata
Számos módon lehet használni a kreatív képzeletet. Akármi is a célod, mindig tudsz olyan képet kreálni a képzeletedben, ami a segítségedre lehet. A következőkben a stratégiák főképp a fájdalomcsillapításban és gyógyításban lehetnek a segítségedre.

Képzeletterápia a fájdalomcsillapításban
Amikor az izomzatunk feszül, gyakran jelentkezik fájdalom. Tehát a fájdalom csökkentésének első lépése, hogy nyugodt állapotba kerülj. A nyugtató képzelet terápia a következőket foglalja magába:
-   gondolj arra, ahogy a megfeszülő izmot masszírozzák. Lásd magad előtt, ahogy az izomrostok különválnak és koncentrálj a melegség érzésére. Néha fontos, hogy a fájdalom gondolatát leválaszd a képről. Ilyen képzeletek lehetnek pl., hogy fekszel a tengerparton, vagy a medence vizén lebegsz.
-   Némelyek bizonyos formákat, színeket, jelenségeket a fájdalommal azonosítanak (pl a vörös színt, villódzó fényeket). Használd a képzeletedet, hogy ezt megváltoztasd! Ha számodra a vörös egyet jelent a fájdalommal, gondolj arra, ahogy az adott testrészen a fájdalmas piros gyulladás lassan kifakul és normális színűre változik.
-   Gondolj arra, ahogy a fájdalom kiáramlik a sérült testrészből
-   Ha lüktető fájdalmad van, képzeld azt, hogy a fájdalom buborékok elhagyják a testedet minden pulzálásnál

Gyógyító képzelet
A gyógyító képzelet a gyógyulást szimbolizálja. Egy kép, ami az egészséges gyógyulás érdekében keletkezik. Ahhoz, hogy ezt fejleszd, kérdezd meg magadtól:
- milyen kép társul a sérüléshez és/vagy fájdalomhoz?
- milyen kép társul ahhoz, hogy erős vagy, szabadon tudsz mozogni és egészséges vagy?
- milyen kép emlékeztet a gyógyulásra?

A lényeg az, amit ne felejts el, hogy a képeknek egyedül számodra kell jelentéssel bírnia.

Példák a gyógyító képekre:

-   törött csont: a csonton lévő törésbe cement öntése
-   szakadt izom: a szakadt izmok összefonódnak
-   megdagadt testrész: a káros anyag kifolyik a duzzanatból
-   sérült szalagok: a szalagok szorosak és erősek, vagy a nyújtás képe

Íme ez példa a gyógyító vizualizációra:
Vegyél néhány mély lélegzeted! Koncentrálj a légzésedre, érezd a tested minden mozdulatát! Pihenj, és érezd, ahogy egyre mélyebbre süppedsz a fotelben!

Most koncentrálj a sérült térdedre! Gondolj arra, milyen érzés és lásd magad előtt, ahogy kinéz, a duzzanat, a horzsolás! Képzeld magad elé, ahogy egyre csökken a duzzanat! Képzelj egy lyukat a térdedre és lásd, ahogy a gyulladást okozó folyadék kiáramlik! Ahogy a duzzanat csökken, lásd magad előtt, ahogy a térded lassan visszanyeri a normális állapotát!

Most koncentrálj arra, ahogy a térded egyre erősebb! Lásd magad előtt, ahogy a szalagok újra egymáshoz közelítenek! Lásd magad előtt, ahogy összefonódnak! Koncentrálj a rostokra, ahogy egyre nagyobbak, erősebbek, feszesebbek. Érezd, ahogy a térded erősödik!
Képzeld magad elé a térdedet körülvevő izmokat! Kezdj koncentrálni a négyfejű combizomra. Nyugtasd meg az izmodat!

Érezd, ahogy az izom nyugodt, laza állapotba kerül. Képzeld magad elé, ahogy masszírozzák a térdedet! Érezd a lazulást a kvadricepszben a térded körül.
Most figyelj arra, hogy érzi magát a térded. Koncentrálj arra, hogy nyugodt maradj, érezd, ahogy erősödsz, jobban vagy.

 

forrás: www.yourbody.hu







www.klaudiajos.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!